E-boek Marktentreestrategie
24,50


Een paar getallen. Nederland telt ruim 1.000.000 MKB-bedrijven. Daarvan zijn er ongeveer 100.000 internationaal actief. Een substantieel deel van deze groep is bezig met uitbreiden naar nieuwe buitenlandse markten. 7% van de nog niet over de grens ondernemende MKB-bedrijven overweegt het internationale podium op te zoeken.

Over de praktische kanten van exporteren is al veel beschreven, dat geldt echter niet voor de strategische kanten van een marktentree. Wel zijn er tal van internationaal gerenomeerde managementauteurs die aandacht hebben besteed aan specifieke onderdelen van marktentree. In dit boek bundelt Rob van Nes MBA CIBDE relevante onderwerpen voor internationaliserende ondernemingen, schat bestaande publicaties op hun waarde, nuanceert en brengt keuzeopties aan. Daarnaast maakt hij een vertaalslag voor andere doelen ontwikkelde strategische modellen naar bruikbaarheid bij een marktentree. Hiermee is het boek een bron van inspiratie voor ondernemers en managers die een marktentree voorbereiden, maar ook zeer geschikt voor studenten die algemene masteropleidingen als een MBA of internationaal management volgen.

In het boek worden de volgende onderwerpen behandeld:

Internationaliseren, wanneer niet en waarom wel

Marktselectiemodellen

Marktonderzoek

Merknaamonderzoek

Vestigingsplaatsonderzoek

Interne factoren

Verdedigbaar concurrentievoordeel

Positionering

Marktsegmentatie

Introductiestrategieën

Integratiestrategieën

Groeistrategieën

Generieke concurrentiestrategieën

Maktuitdagersstrategieën

Greenfield, fusie,overname of strategische alliantie

Marketingstrategieën

Na ontvangst van de betaling wordt het E-boek als pdf-document per e-mail toegezonden.



Kies uw categorie